woensdag 20 mei 2009

rasonzuiverheid deel 3/dwerggroei

Wist u dat TWH voor Tsjechoslowaakse Wolfhond staat?
Wist u dat iemand dat niet weet?
Wist u dat deze persoon in mijn ogen een stuk onbenul is?
Wist u dat op weblog.nl algemeen aangetekende brieven staan van Johan B.?
Wist u dat deze brieven aan het bestuur van de NVSWH zijn gericht?
Wist u dat hij in deze brieven dingen aankondigd die hij niet heeft gedaan?
Wist u dat deze brieven gewoon gepubliceerd mogen worden?

Mijn stukje over Fraude/rasonzuiverheid heeft, op internetforums, heel wat los gemaakt. Woorden als leugens, vuilspuiterij en zelfs navelstaren (?) worden gebruikt.

Waar iedereen aan voorbij gaat is het Dekaangifte-formulier. Indien ik lid zou zijn van de AxxS zou ik graag dit formulier willen zien. En indien ik Voorzitter, secretaris of gewoon bestuurslid zou zijn, zou ik van de RvB eisen om dit Dekaangifte-formulier in te zien.
Tevens zou ik eisen, om alle verdenkingen tegen Jos dB weg te nemen, een DNA test te laten afnemen van Joepie, Mithera en en tenminste 1 pup uit dit nest. De RvB heeft, bij hoge uitzondering, aangeboden om de kosten van dit onderzoek te dragen.
Jos dB weet dit allemaal al, want de RvB heeft het hele dossier naar hem opgestuurd. Inclusief de getuigenverklaringen.
Ook iemand op een internetforum (nickname H) heeft aangeboden om dit DNA-onderzoek te betalen. Jammer is dat Jos dB zich stelselmatig verzet tegen dit onderzoek. Waarom? Er zijn, voor hem, geen kosten aanverbonden. Leden van de NVSWH zijn gaarne bereid om naar Duitsland te rijden om aanwezig te zijn bij de bloedafname bij Mithera. Voor Joepie en pups zal het ook geen problemen opleveren.
De ellende van dit hele geval is wel dat Johan B. en partner Marianne E. zich niet laten horen of zien in deze onverkwikkelijke zaak. Over openheid gesproken!
Ik zou eisen dat die DNA-test gedaan moet worden, tenminste als je als AxxS serieus genomen wil worden.
Laat ik u voorspellen: Die DNA-test zal nooit afgenomen worden.
Jos dB heeft op de ledenvergadering van de AxxS gezegd dat er, bij de dekking van Mithera, een tweede reu betrokken was en daarom geen stambomen heeft aangevraagd.
Waarom dat wel een Dekaangifte formulier laten invullen en ondertekenen? U mag het zeggen.


Leugens en vuilspuiterij? Dacht het niet.



Nu weer verder.

Laat ik beginnen met Kimber, geboren 10 juni 1986.
Zij is gedekt in 1990 door Ischar Marek Zwart van Helmond. Hieruit zijn gelukkig pups geboren, o.a. Perneault, Pyros, Pastis, Pretty en Pamona.
In 1993 is zij gedekt door Pjotr Lupus Zwart van Helmond, ook hieruit zijn pups geboren, 4 stuks waarvan ik de namen weet, Rapsodie, Robin, Ramis en Renegade.
In 1994 is zij gedekt door Roum Kookai de Louba Tar, hieruit zijn teminste 4 pups geboren, Senna, Senta, Schiskiwit en Shiva.

Perneault en Pastis zijn voor ingewijden heel bekend. Laat ik beginnen met Perneault, deze reu heeft heel wat teven gedekt. Voor zover mij bekend 12x.
In 1993 zijn er uit de combinatie Perneault met Naomi de Louba Tar tenminste 6 pups geboren waar onder Roum Kookai de Louba Tar.
Ja inderdaad, Roum Kookai heeft zijn grootmoeder, Kimber, gedekt. Bij mijn weten zijn er 4 pups uit gekomen. Roum Kookai heeft ook Pastis gedekt in 1995 en 1997. Ja zekers, zijn tante. In 1995 een nest van tenminste 5 en in 1997 tenminste 6 stuks.
Als ik de foto bekijk van Roum Kookai zie ik daar wederom een hond met een Tsjechen uiterlijk.
Nu moet ik u vertellen dat de meeste Tsjechen teven 2x per jaar loops worden. Stelling mijnerzijds: Let wel, mijnerzijds. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat Perneault helemaal niet uit Kimber en Ischar komt, maar uit een Tsjechen echtpaar. Nog maals: Het zou kunnen.
Als dit inderdaad zou zijn heeft Roum Kookai helemaal zijn oma niet gedekt, en dus ook zijn tante niet. Dan is er zeker geen sprake van inteelt. Maar "op papier" heeft hij het wel gedaan.

Nu heeft Roum Kookai zich ook een slag in de rondte gedekt. Tenminste 7x. Uit de combinatie met zijn tante Pastis (1995) is o.a. Tango Timber Eskalupa (een hele bekende bosbruine reu) geboren. Tango Timber heeft tenminste 6x gedekt. In 1997 Quassys. En Quassys is weer door Perneault gedekt in 1995.
Quassys had 2 broers Quick (ja die) en Quaestor. Aangezien Quick lijder was van PRA zijn dus Quassys en Quaestor minimaal drager. Helaas is mij niet bekend of deze 2 gecontroleerd zijn op PRA. We praten over de jaren 1997 dus het zou wel moeten. Op de lijst van de RvB komen ze in ieder geval niet voor. Dit hoeft nog niets te betekenen, ze kunnen ook in het buitenland gecontroleerd zijn.

Op een internetforum is te lezen: ik citeer: In alle "stambomen" van de dwergjes vind je Roum Kookai, Perneault en Timber terug. Deze honden zijn vrijwel zeker drager van dwerggroei." Einde citaat.

Als ik dit zo lees, denk ik dat mijn redenatie over de herkomst van Perneault nog niet zo gek is.

Wordt vervolgd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten