maandag 18 mei 2009

Hoe wordt er gefraudeerd door bestuursleden?

Wist u dat mijn ander weblog geblokkeerd is?
Wist u dat er een klacht tegen mijn weblog is ingediend?
Wist u dat het om artikel 5.4 gaat?
Wist u dat ik een vraag heb gesteld aan weblog.nl?
Wist u dat ik daar nog geen antwoord op heb ontvangen?
Wist u dat die vraag over het weblog van Johan B. ging?
Wist u dat dit weblog (nog) niet geblokkeerd is?
Wist u dat hij het item over Raszuiverheid heeft weggehaald?
Wist u dat Weblog.nl. met 2 maten meet?
Wist u dat ik verder ga onder Lawanda 666?
Wist u dat ik eindeloos veel weblogs kan (aan)maken?
Wist u dat ik gewoon verder ga met het aan de kaak stellen van misstanden?

In de weetje datjes heb ik al aangeven dat mijn weblog bij Weblog.nl geblokkeerd is. Er is iemand geweest die probeert mij de mond te snoeren. Vandaar dat ik maar voortaan de niet erkende vereniging van Liefhebbers van Saarlooswolfhonden maar de AxxS noem. Wel zal ik (net als in kranten) de voornaam voluit schrijven, maar de achternaam met initialen aanduiden. Verder verbaast het mij niet dat Johan B. zijn weblog heeft aangepast, anders was zijn weblog ook geblokkeerd, tenzij hij vriendjes heeft bij Weblog.nl en men de namen, die hij voluit schrijft, zogenaamd niet ziet. Nu over tot de orde van de dag.
De titel van dit stukje zegt het al, fraude gepleegd door Jos d.B., bestuurslid. Nu is hij een mannetje dat hele enge dingen op internet zet, voornamelijk op forums (of is het fora?) Op de website van de AxxS mogen dingen over bestuursleden niet op het open forum gezet, dat wordt weer geplaatst naar het besloten forum. Stel je voor dat er iets bekend wordt over bestuursleden wat niet door de beugel kan. Wel, ik zal een boek open doen over Jos d.B.

Zoals veel mensen weten is dit mannetje in 2005 verhuisd van Noord-Brabant naar Duitsland. Een stukje uit de brief naar de RvB.
Begin citaat:
"In verband met problemen met zijn wolvenopvang zag hij geen andere optie dan te verhuizen. Daar is zijn teef Mithera Milenka Mitragnarok gedekt en na 9 weken zijn er 5 pups geboren. Het is mij dan ook een groot raadsel dat pups geboren in Duitsland bij de eigenaar, ook woonachtig in Duitsland, een Nederlandse Stamboom c.q. ingeschreven worden in het Nederlandse Honden Stamboek. Verder is het mij een raadsel dat de RvB ondanks waarschuwingen toch overstag gegaan lijkt te zijn en een "fake" postadres van dhr. Jos de Bruijn voor echt woonadres aanneemt. Wellicht is de Raad te goeder trouw en vertrouwt fokkers, maar in dit licht gezien, geen goede zet."
Einde citaat.

Dit was dus de eerste keer dat er fraude gepleegd is door Jos d.B, maar als antwoord op mijn vraag aan de Raad werd gezegd dat men deze man het voordeel van de twijfels gunde. Oke, daar zit wat in. Maar aan de andere kant, klopt het natuurlijk van geen kanten.
Ik neem aan de Jos d.B. heeft gedacht: "Als ik 1 keer de dans kan ontspringen, misschien dan nog een keer wat proberen". De 2e keer is het niet goed gegaan, lees onderstaand stuk maar eens.

Het oplichters-trio d.B/M/B zijn als volgt te werk gegaan.
In januari 2008 heeft Jos d.B. verschillende mensen benaderd met de vraag of zij een wolfhybride pup hem wilden kopen. Hij had zijn Saarlooswolfhond teef Mithera op 25 januari 2008 laten dekken door de wolfhybride Adess en hij zocht mensen die met een pup uit een wolfhybride konden omgaan. (Dit is op zich wel verstandig). De pup zou zonder stamboom 500 euro kosten en met stamboom 800 euro.
Op papier had hij zijn teef Mithera laten overschrijven op naam van zijn zwager R.B. uit Nijmegen. Deze man is een broer van de vrouw van Jos d.B.

De wolfhybride reu Adess verbleef op het woonadres van d.B. in Duitsland. Nu komt er een andere hond in beeld, de SWH reu "Joepie". Deze Joepie stond op naam van E.v.Z, Amsterdam, de partner van R.M. (deze man is op het internetforums bekend onder de naam Miacis). R.M. heeft H.de R. (uit Amersfoort) benadert. Kwam met een verhaal over de onduidelijkheid van Joepie in Zweden en dat het daarom beter was om de hond over te laten schrijven op de naam van iemand anders in Nederland. Dhr. H.de R. had daar geen enkele moeite mee. Joepie is toen voor de dekking overgeschreven op naam van deze meneer.
Later kwam R.M. bij HdR met een oningevuld dekkingsbewijs formulier en het verhaal dat Joepie een teef in Zweden ging dekken (niet erg snugger van de R, omdat het een Nederlandsformulier was van de RvB). Dat oningevulde dekkingsformulier heeft de R. ondertekende als eigenaar van Joepie.
Later kwamen M en de B. met het verhaal bij H.de R. dat de bewuste teef in Zweden zich niet had willen dekken.
Van een wolfhybride en fraude weet H.de R. werkelijk niets van.
Joepie is trouwens daarna weer terug overgeschreven op naam van de oude eigenaar. (E.v.Z)

Op 29 maart 2008 zijn er 6 pups geboren uit de combinatie Adess (de wolfhybride x Mithera de Saarlooswolfhond) bij Jos de B. in Duitsland. 4 reuen en 2 teven.
Diezelfde dag heeft dB. vanaf zijn PC in Duitsland om 21.22 uur een email verzonden met foto's van de op die dag geboren pups naar 4 mensen. Deze mensen waren van dit alles op de hoogte. Er staan namen op van mensen die dit mailtje hebben ontvangen, o.a. die van Johan B.(Ik heb dit mailtje in mijn bezit).
Tot op heden weigert dB(lees B uit Nijmegen) een DNA-test ondanks herhaalde verzoeken hiertoe van de RvB. Breekpunt is de eis van de NVSWH dat er minstens 1 getuige van haar aanwezig is bij bloedafname en verzending van het bloed naar het laboratorium. Dat er minstens 1 getuige van de NVSWH aanwezig heeft zijn wortels met de eerdere fraudezaak waar Chrop (TWH) de werkelijke vader was, terwijl er een SWH was opgegeven. Iedereen die mijn vorige stuk heeft gelezen weet dat hieruit verschillende nakomelingen (o.a. Zazi Zen) zijn ingezet in de fokkerij buiten de NVSWH. Deze bastaarden zijn dus ingeschreven in het NHSB.
Een afstammingsonderzoek zal dus nooit plaatsvinden daar B/dB/M uiteraard nooit met Joepie kunnen aantonen dat hij de vader is van de 6 puppen.
Daarom zijn er geen stambomen afgegeven voor dit nest van (fokker B en dus niet dB) en zullen er ook nooit komen. Tenminste dat mag ik hopen.

Op de ledenvergadering van de AxxS verklaart Jos d.B. met droge ogen dat hij nooit stambomen heeft aangevraagd voor dit nest. Hoe is het mogelijk dat zo'n iemand nog herkozen als bestuurslid.
Er is waarschijnlijk door niemand gevraagd hoe de RvB weet dat er 6 puppen geboren zijn. En als je toch geen stambomen aangevraagd hebt, waarom dan wel een dekkingsformulier laten invullen?

En nogmaals voor de mensen die een wolfhond hebben van buiten de populatie van de NVSWH, u heeft een wolfhond maar geen Saarlooswolfhond.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten